Translate

2013. december 23., hétfő

A hercegnő - Pokoli szerkezetek 3.


A történet:
  Tessa Graynek boldognak kellene lennie - hiszen minden menyasszony boldog, nem? Csakhogy miközben az esküvőjére készül, egyre több árny vetül a londoni Intézet árnyvadászaira. Új démon bukkan fel, akit vér és titkok fűznek Mortmainhez; ahhoz a férfihoz, aki könyörtelen automatonjai, a pokoli szerkezetek segítségével az árnyvadászok elpusztítására törekszik. Mortmainnek már csak egyetlen dologra van szüksége, hogy megvalósítsa a tervét.
Tessára.
Charlotte Branwell, az Intézet vezetője elkeseredetten igyekszik felkutatni Mortmaint, mielőtt a férfi lecsap. Jem és Will, a két Tessa szívéért versengő fiú mindent megtenne, hogy megmentsék a lányt. Mert bár Jem eljegyezte a lányt, Will még mindig szerelmes belé.
Egy haldokló árnyvadász utolsó szavai elvezethetik Tessát és a barátait Mortmainhez, de a kis csapat egyedül nem veheti fel a harcot, a nagy hatalmú konzul pedig kételkedik a veszély valódiságában. A szövetségeseik által cserben hagyott árnyvadászok csapdában találják magukat, amikor Mortmain ráteszi a kezét a Jemet életben tartó       orvosságra. Miközben legjobb barátja a halál kapujában van, Willnek mindent kockára kell tennie, hogy megmentse a lányt, akit mind a ketten szeretnek.
Hogy időt nyerjenek Will számára, Magnus Bane, a boszorkánymester és Henry Blackwell megalkotnak egy eszközt, ami segíthet Mortmain legyőzésében.
Miközben a többiek Tessa és az árnyvadászok jövőjének megmentésén munkálkodnak, a lány ráébred, hogy valódi természete példátlan hatalmat biztosít neki, így valójában egyedül ő húzhatja ki saját magát a csávából. De mit tehet egy magányos lány egy hadsereg ellen, még ha angyalok erejét is állíthatja csatasorba? 

U.i: A borító Tessát ábrázolja, bár én nem egészen  így képzeltem el.

 Úgy, ahogy már előzőleg  megígértem, ahogy időm engedte, hoztam a kritikát erről a könyvről is. Cassandra Clare Pokoli szerkezetek trilógiájának befejező kötete nem mondható ugyan rossznak ,de semmiképp sem sorolnám a legérdekfeszítőbb művei közé. Szerintem sokkal jobbat is ki lehetett volna hozni belőle. Persze lehet, hogy csak az elvárásaim voltak túl nagyok. A legnagyobb hibájának  talán a túlzott "romantikázást" tartanám, mivel az író a túlságosan érzelgős részekkel, jelenetekkel egyszerűen elveszi a helyet a fantáziadús és eseményekben gazdag cselekmények elől. 

Most nézzük a főszereplőket.

Tessa. Maradt az a kedves, okos és vicces lány, akit mindannyian már réges-rég ismertünk, illetve megszerettünk. Sok megpróbáltatáson ment  már keresztül, de a legvégén sikerült neki  mindegyiket túlélnie. Persze voltak nála is olyan pillanatok, ahol nagyon, de nagyon nem értettem vele egyet. 

Will. Hát őszintén meg kell mondanom benne egy kicsit csalódnom kellett, de a  legvégén mégis, -mivel mélyebben belegondoltam a helyzetébe-, ill. helyébe képzeltem magam,  megértettem. Ő sem változott sokat, aminek viszont kifejezetten örültem. :)

Jem. Ő a betegsége miatt sokat szenvedett , és ahogy már előzőleg is megjósoltam, nem házasodott össze Tessával. Tudtam, hogy így lesz. SPOILER!!! Belőle néma testvér lett. Nagyon megsajnáltam ebben a részben, és megszerettem, ami egy kicsit fura, mert a többi kötetben nem bírtam. El is gondolkodtam azon, hogy vajon Team Willről átváltsak-e, Team Jemre. De végül arra jutottam, hogy mégis egy gondolatnyival még mindig jobban kedvelem Willt. :P
U.i.: Tessa a végén Willel házasodik össze, hosszú, boldog életet élnek le együtt. Gyerekeik lesznek ,és tőlük származik majd az egész Herondale nemzetség .Ezért tettem fel ezt a képet. 

U.i.: Jem viszont Will halála után kb. 100 évvel kilép  a a néma testvérek közül, és Tessával járja majd a világot.


  U.i.: Így Tessa végül  is a  maga idejében mindkettejükkel összejön. :)




 Most jöjjenek a mellékszereplők.  
 

A sokak által kedvelt Magnus Bane lett a kedvenc mellékszereplőm. 
Ez a boszorkánymester, már előbb is szimpatikus volt, de Camille mégis egy kicsivel mindig jobban elnyerte az érdeklődésemet, felkeltette figyelmemet. Most viszont ez is megváltozott, és annyira megszerettem, hogy úgy döntöttem a Bane krónikákat is mind el fogom olvasni. Hihetetlenül vicces és találékony, ilyennek kell lennie egy igazán jó mellékszereplőnek.



Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.
Oldalak száma: 552

A kedvenc főszereplő: Tessa
A kedvenc mellékszereplő: Magnus Bane
A kedvenc páros: Tessa+Wil)
Az ami tetszett: Az árnyvadászos világ 
Az ami nem tetszett: A túl sok romantikus rész
Véleményem: Sok hibája ellenére azért eléri a 9 pontot.
Értékelésem: 10/9

Könyv trailer: 


 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése