Translate

2014. május 24., szombat

Colleen Houck-A tigris átka (Tigris 1.)

A történet:

 Szenvedély. Sors. Hűség. 

Kockáztatnád mindezt azért, hogy megváltoztasd a végzeted?
Amikor Kelsey Hayes azon gondolkodott, vajon mit fog csinálni ezen a nyáron, álmában sem jutott volna eszébe, hogy egy háromszáz éves indiai átkot próbál majd megtörni. Egy rejtélyes fehér tigrissel, akit Rennek hívnak. A világ túlsó felén. 
Pedig pontosan ez az, ami történt.
Szembeszállva sötét erőkkel, bűvös mágiával és misztikus világokkal, ahol semmi sem az, aminek látszik, Kelsey mindent kockára tesz, hogy megfejtsen egy ősi próféciát, amely örökre megtörheti az átkot.
A tigris átka egy epikus fantasztikus-romantikus sorozat feszült, izgalmas első kötete, egy olyan élmény, amiből még többet akarsz.
U.i.: Azért, nagyon jó lett volna, ha Ren gyönyörű szép kék szemeit szemeit reklámozták volna,de azért így se rossz!
Kedves olvasóim, tudom-tudom már egy jó ideje nem írtam a blogomba, egyetlen mentségemre szolgáljon az, hogy az utóbbi időben rendkívül elfoglalt voltam, olyannyira, hogy még komputer közelbe is csak egyszer-egyszer jutottam. Örülhettem ha naponta 10 percet fent lehettem. Tehát így könyv írásról eddig szó sem lehetett. De... szerencsére ennek a periódusnak most már lassacskán vége szakad, és nemsokára újból megújult erővel nekiláthatok a könyvkritikák írásához. :) De most hagyjuk ezt nem csacsogok tovább, hanem inkább lássuk a könyvet. 
Mindenek előtt tudnotok kell, hogy Colleen Houck- A tigris átka című könyvébe azért, kezdtem bele, mert szükségem volt egy kis kikapcsolódásra a nehéz, szürke és lehangoló iskolai padban töltött napok után. Így gyorsan kellett kerítenem magamnak egy jó olvasmányt, hogy túl élhessem a folytatást és hogy, egy csipetnyi színt vigyek a hétköznapok állandó és változatlan monotonságába. Nos, most  az egyik barátnőm volt az, aki rávett ennek a könyvnek az elolvasására mondván idézem: " Jajj, ez olyan szupi könyv, muszáj elolvasnod"- én pedig látván a barátnőm eszeveszett lelkesedését gondoltam egyet és eldöntöttem, elolvasom. Ez azért is jött kapóra, mivel nekem és a barátnőmnek általában egyezni szokott az ízlésünk könyvek terén. Szóval belefogtam. Amikor elkezdtem bevallom leesett az állam és azonnal az jutott eszembe, :  OH MY GOD! XD  A barátnőm vajon megőrült, hogy így oda van egy ilyen könyvért??? és hogy, Na, egy újabb rószaszín, nyálas, romantikus regény, már igazán mutathatnának valami újat!- Hamarosan azonban rájöttem, hogy  nem is tévedhettem volna ennél nagyobbat. Ugyanis a történet úgy bepörgött, hogy még én se tudtam helyeken követni az eseményeket, annyira izgalmas és eseménydús lett, hogy nemcsak visszavontam mindenféle rossz felvetésemet ellene, hanem addig bújtam amíg végül teljesen ki nem végeztem. És még most is büszkén jelenthetem ki mindenkinek, hogy bizony ezúttal sem tévedtem, könyvválasztás terén! A hangulatomat csak fokozta hogy, elértem a várva-várt célomat is vele azaz a könyv cselekménydús pörgése, engem is átállított ebbe a hiper üzemmódba és hát azóta sokkal jobban is telnek a napjaim, a suliban és azon kívül. :P

De most végre jöjjenek a szereplők.

Kelsey Hayes, látszólagosan egy teljesen átlagos amerikai lány, azonban a történet során SPOILER!!! ki fog derülni, hogy Durga kegyeltje- Durga egy indiai istennő- így ennek hátterében a jóslat szerint, csakis ő tud segíteni megtörni a borzasztó átkot, pontosabban a "tigris átkát". Ő persze szabad akaratából belemegy, mivel szeretne segíteni szeretett tigrisének Rennek, sajnos azonban még ekkor nem is sejtheti milyen kegyetlen próbákon kell majd keresztülmennie, hogy célját megvalósítsa. És még ehhez pluszba hozzájön a rendkívül bonyolult szerelmi szál is - tehát képzelhetitek... milyen egy tigris és egy emberlány között. :) Most, hogy, így ezt leírtam nyugodtan elmondhatom a véleményem Kelseyről. Szerintem ő egy egészen szerethető női karakter, tele mindenféle jó tulajdonságokkal, mint például a bátorsága, a kitartása, az önfeláldozásaezek mind-mind dicséretet érdemelnek. Az egyetlen kivetnivaló, amit találtam benne az a sok nyavalygása volt. ( Persze azt hozzá kell tennem, hogy ez nem lepett meg, mivel minden YA  regényben ilyen egy tipikus főhősnő ). 

Dhiren azaz Ren igazából egy legendás indiai herceg, nagyon kedves, édes és (hála égnek) régimódian romantikus. Azonban szegényt súlyos átok súlytja azaz élete végeztéig(ráadásul halhatatlan is, tehát nem érhet véget az élete) gyönyörű kékszemű, fehér tigris képében kell élnie és soha többé nem lehet ember. Mindaddig megy ez így, míg be nem lép Kelsey az életébe, onnantól képes lesz emberré változni, akkor is, ha 1 napban csak 24 percig, de mégis. 
Ugyanez a helyzet, öccsével Kishannal is, csak ő fekete tigrisként jelenik meg és ő lesz a "rosszfiú" a történetben. Bár ebben az első kötetben nem adtak neki túl sok jelentőséget, de a folytatásokban úgy hallottam, hogy nem kicsi hanem óriási szerepe lesz!!! Amit, persze nem is bánok. A maga sötét módjában Kishan elbűvölő és magával ragadó. Aki, már olvasott elég fantasy-romantikus könyvet az már előre is sejtheti, hogy mi lesz ebből. Kitaláltátok?  Akkor már elárulom. Egy ÚJABB szerelmi háromszög!!! Na de most őszintén, szerintem senki se tudna választani a két indiai herceg közül tehát ezúttal ne okoljuk szegény Kelseyt!!! :P
U.i.: Nagyon tetszik ez a kép!!! AWWW!!!




Összefoglaló
Kiknek ajánlom:

Hát...elsősorban azoknak akik szeretik a romantikát, az izgalmakat, az egzotikus tájakat, a tigriseket a soha ki nem fogyó kalandokat és... Indiát!!!!! 



 Trailer:

U.i.: Kelsey a könyv elején cirkuszban dolgozik, mint segítő és ott ismeri meg Rent is!!! Ha valaki nem szeretné látni a cirkuszi mutatványokat tekerjen 2:00 perchez. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése